De verkoop van alcohol bier is het afgelopen jaar hard gestegen.

Het is met ruim 30% in 2018 harder gestegen dan in de voorgaande jaren. Dat staat in de jaarlijkse bierconsumptiecijfers van Nederlandse Brouwers, de overkoepelende organisatie van bierbrouwerijen. Sinds 2010 is de consumptie van dit zogenoemde 0.0 bier ruim vervijfvoudigd.

Speciaalbier zit ook nog steeds in de lift. Opvallend daarbij is het snel toenemende aanbod van laag-alcoholische speciaalbieren. Deze groei van speciaalbieren en van 0.0% zijn de belangrijkste oorzaken van de met bijna 3 procent gestegen bierconsumptie in Nederland.

‘Bewust genieten’ zet door

Nederlandse Brouwers, naar eigen zeggen samen goed voor 95% van de bierproductie in ons land, voorspelt dat het ‘bewuste genieten’ gaat doorzetten. Dat sluit aan bij;

,,zowel de trend van het steeds meer verantwoord omgaan met alcohol en de dalende alcoholconsumptie, als de populariteit van speciaalbier”.

Bron: Nu.nl, Metronieuws.nl